• .
    .
  • .
    .
  • SUCHAR to
    SUCHAR to
  • nauka
    nauka
  • wyzwania
    wyzwania

REGULAMIN PROJEKTU ERASMUS+  

Projekt realizowany jest w okresie od 1 września 2023 do 31 sierpnia 2024 w ramach programu Erasmus + wspierając mobilność edukacyjną na rzecz uczenia się pozaformalnego młodzieży. 
    
Charakterystyka projektu: motywem przewodnim projektu jest organizowanie i spędzanie wolnego czasu w sposób aktywny w celu wzmacniania europejskich wartości i przełamywanie uprzedzeń i stereotypów oraz zwiększanie świadomości w zakresie istotnych społecznie kwestii. Kraje uczestniczące: Norwegia (kraj goszczący); Słowenia i Polska.

Projekt skierowany jest do uczniów klas I i II  - Liceum Ogólnokształcącego im. mjr Henryka Sucharskiego w Katowicach.

Projekt przewiduje wymianę 7 uczniów z każdego kraju partnerskiego. Ze względu na niewielką ilość uczniów, którzy mogą uczestniczyć, wymiana traktowana jest jako wyraz uznania dla uczniów wyróżniających się zaangażowaniem w realizację projektu.

Językiem roboczym projektu jest język angielski. 

Udział w projekcie jest dobrowolny. Wyjazd jest opłacany z grantu otrzymanego przez szkołę w ramach programu Erasmus+. Środki te pokrywają zakup biletów lotniczych, transport na lotnisko, koszty wyżywienia, zakwaterowania w hotelu / hostelu oraz wydatki związane z realizacją projektu. Uczeń zobowiązany jest jednak posiadać kieszonkowe na własne wydatki nie pokrywane z grantu. Dopuszcza się sytuacje, w których konieczne jest dokonanie dopłaty do wyjazdu ucznia ze środków własnych po uprzednim ustaleniu z rodzicem.

Wyboru uczniów do wyjazdu dokonuje zespół rekrutacyjny, składający się co najmniej z 3 osób: z przedstawiciela Dyrekcji szkoły, oraz dwóch nauczycieli zaangażowanych w wykonanie danego zadania.  

Wymiana międzynarodowa odbywa się według uzgodnionego programu. Termin wyjazdu: marzec 2024r. Czas trwania pobytu w Norwegii: 9 dni.


KRYTERIA WYBORU UCZNIÓW 

Zachowanie co najmniej bardzo dobre oraz dobre wyniki w nauce.

Komunikatywny stopień znajomości języka angielskiego (zostanie przeprowadzony test w formie pisemnej oraz ustnej). 

Szeroko pojęte osobiste predyspozycje, jakie będą przydatne podczas zajęć w trakcie pobytu za granicą, np. komunikatywność, otwartość, i poszanowanie partnerów, reprezentujących inną kulturę, religię czy przekonania. 

Stopień zaangażowania uczniów w wykonywanie zadań dotyczących projektu:

a) obecność na spotkaniach dotyczących realizacji projektu, udział w ewaluacji i rozpowszechnianiu rezultatu projektu, 
b) jakość wykonywanych zadań projektowych, 
c) przestrzeganie terminu realizacji zadań. 

Uczniowie, którzy nie będą się angażować w realizację zadań mogą zostać skreśleni z grupy projektowej. 

ZASADY WYBORU

W przypadku bardzo dużej liczby zainteresowanych udziałem w projekcie, zostanie przeprowadzony test pisemny ze znajomości konstrukcji gramatycznych oraz słownictwa na poziomie B1. W wyniku testu zostanie wybrana grupa uczniów, którzy przystąpią do egzaminu ustnego.

Ogłoszenie wyników rekrutacji zostanie przekazane osobom zakwalifikowanym indywidualnie. Nastąpi to nie później niż 14 dni od przekazania testu pisemnego. Dokumentacja rekrutacji będzie dołączona do dokumentacji projektu. 

Jeżeli uczeń zakwalifikowany do wyjazdu zgłosi rezygnację, na jego miejsce zostanie wybrany inny uczeń. W przypadku rezygnacji z wyjazdu ucznia zakwalifikowanego do tego wyjazdu bez uzasadnionej przyczyny, koszty wynikające z tej rezygnacji tj. zmiana nazwiska na bilecie lotniczym, odwołanie rezerwacji itp., ponosi rodzic / opiekun prawny ucznia. 


POSTANOWIENIA KOŃCOWE

Wszelkie kwestie nie ujęte w regulaminie będą rozstrzygane przez Dyrektora szkoły i koordynatora projektu.

W przypadkach spornych decyzje podejmuje komisja złożona z przedstawiciela Dyrekcji szkoły, koordynatora i co najmniej jednego nauczyciela realizującego projekt. 

Aktualna treść regulaminu jest dostępna u koordynatora projektu, Dyrekcji Szkoły oraz na szkolnej stronie internetowej. 
 

Back to top