SUCHAR to
    nauka
    wyzwania

5 grudnia wyruszyliśmy na wycieczkę do Bratysławy i Wiednia. Zwiedzanie  Wiednia rozpoczęliśmy od nietypowej kamienicy, która wyróżniała się na tle pozostałych budynków swoimi barwami, kształtami oraz brakiem linii prostych ,autorstwa  znanego austriackiego architekta Friedensreicha Hundertwassera.

Następnie  wraz z przewodnikiem udaliśmy się na spacer wokół centrum miasta. Odwiedziliśmy przepiękny zabytek  gotycki wpisany na listę UNESCO- katedrę  św. Szczepana, która zachwyciła nas swoją wielkością i pięknemZobaczyliśmy Operę Narodową, Ratusz oraz zimową rezydencję Habsburgów -Pałac Hofburg. Odwiedziliśmy  kościół kapucynów z kryptą, w której pochowani są władcy Austrii. Dowiedzieliśmy się o symbolu Wiednia, jakim jest tort Sachera, którego oryginał można nabyć tylko w kawiarni przy hotelu Zachera. Później czekała nas niezwykła podróż przez zapierające dech w piersiach bogactwo przyrody, w którą udaliśmy się do Muzeum Historii Naturalnej na Placu Marii Teresy. Zobaczyliśmy wspaniałą ekspozycję wypchanych  zwierząt, które już wyginęły, niezwykłe kamienie szlachetne oraz minerały .Resztę czasu spędziliśmy na  przepięknym, kolorowym  Bożonarodzeniowym Jarmarku Świątecznym. Zadowoleni z zakupów i wprowadzeni w świąteczną atmosferę , udaliśmy się na kolację i nocleg do hotelu Zatoka w miejscowości Senec na Słowacji. Drugi dzień wycieczki rozpoczął się spacerem na Wzgórze Zamkowe skąd podziwialiśmy przepiękną panoramę Bratysławy, Hrad i gmach Parlamentu. Następnie udaliśmy się do miejsca koronacji królów z dynastii Habsburgów- Katedry św. Marcina. Dalsze zwiedzanie kontynuowaliśmy na Rynku Głównym połączonym z Rynkiem Franciszkanów. Zobaczyliśmy Stary Ratusz, Pałac Prymasowski i Bramę Michalską. Wycieczkę zakończyliśmy odwiedzeniem Jarmarku Bożonarodzeniowego, równie pięknego jak w Wiedniu oraz zakupem pamiątek. Atmosfera wycieczki była niepowtarzalna.