SUCHAR to
    nauka
    wyzwania

28.10.2018r. wyruszyliśmy na trzydniową wycieczkę do Krakowa i Zakopanego. Pomimo pochmurnej pogody rozpoczęliśmy zwiedzanie Krakowa happeningiem czytelniczym. Maszerowaliśmy brzegiem Wisły niosąc hasła czytelnicze. Odwiedziliśmy sklepy, kawiarnie, informacje turystyczne. Następnie rozpoczęliśmy grę miejską pt” Kolekcjonerzy”, która została zakończona na statku rozdaniem nagród zwycięskim drużynom.

Podczas rejsu statkiem kontynuowaliśmy happening czytelniczy, dobrze  się bawiąc wraz z innymi pasażerami statku. Następnie po smacznym obiedzie udaliśmy się na Targi Książki- wielkie literackie święto. Mieliśmy okazję spotkania z autorami książek, poznania oferty wydawniczej polskich i zagranicznych wydawnictw, zamiany swoich starych książek na inne. Spotkaliśmy znane osoby świata  nauki i kultury: aktorkę Emilię Krakowską, piosenkarkę Katarzynę Nosowską oraz podróżniczkę Martynę Wojciechowską. Pierwszy dzień wycieczki zakończyliśmy, słuchając koncertu muzyki dawnej organizowanego przez Polskie Towarzystwo Bachowskie w Kościele św. Marcina. Drugiego dnia udaliśmy się do Zakopanego. Zaraz po obiedzie odwiedziliśmy malowniczą dolinę Srążyńską, a wieczorem rozkoszowaliśmy się  spektaklem ” Wesele” w Teatrze Rozrywki. T en muzyczny spektakl powstał z miłości do wielkiego dzieła  Wyspiańskiego i jest niezwykłym połączeniem gry aktorskiej z animacją lalek i tekstów piosenek. Byliśmy nim zachwyceni.

Trzeci dzień spędziliśmy w Niedzicy, odwiedzając pięknie położony na Dunajcem zamek oraz poznając budowę i funkcjonowanie zapory i elektrowni wodnej. W drodze powrotnej naszej wycieczki odwiedziliśmy opactwo benedyktynów w Tyńcu, gdzie z klasztornego wzgórza podziwialiśmy  piękno okolicy i Wisłę. Żal było wracać do domu, ale nadzieja na kolejną wycieczkę z Sucharturu wprawiła na s w dobry nastrój